top of page
  • Instagram Social Ikon
  • Facebook Social Ikon

Tanker på en onsdag

Fra en formiddag på vej til og fra psykolog - et indblik i en tankestrøm.


Jeg elsker, når han kommer med morgenkaffe. Han er så sød.


Er klokken halv ti?! Så har jeg travlt.


Jeg gider ikke rejse mig, gad vide, hvordan det er gået med valget?


Rød blok blev alligevel størst!


Spændende.


Må hellere rejse mig.


Tre skefulde græsk yoghurt, tre mandler, tre blåbær, så kan jeg klare mig i nogle timer.


Vi skal sgu da have taget laks op ad fryseren.


Mon den kan nå at tø op til i aften? Håber.


Det er vist kasket-dag i dag, har lyst til at gemme mig lidt.


Så blev klokken alligevel halv elleve.


Ej det regner. OG blæser?! Jeg hader blæst.


ORK, elevatoren er STADIG i stykker.


Heldigvis kan jeg tage trapperne. Tænk, hvis jeg sad i kørestol.


Jubii, skal kun vente to minutter på metroen.


Dejligt, der ikke er mange mennesker med.


Om jeg vil sidde ned? Tak, fordi du spørger.


Du rejste dig endda for mig.


Foretrækker faktisk at stå op, kan komme hurtigere ud på den måde.


Okay, nu var der en anden, der tog hans plads, det gik stærkt. Så må han stå op.


Tag en dyb vejrtrækning, du er der snart.


Nørreport. Godt, at elevatoren virker.


For helved, det blæser. Kasketten må af, ellers flyver den væk.


Kan den mon hænge på krykken uden at flyve væk? Håber.


Tror mit hår sidder mærkeligt.


6A, perfekt, det er den bus, jeg helst vil med.


En siddeplads, dejligt.


Jeg trykker stop … NU.


Se lige mig stige ud af bussen uden problemer, hæhæ.


Det kunne jeg ikke for et år siden.


VINDPUST!


Shit, shit, shit.


Slap af, slap af.


Gad vide, om jeg ville være væltet uden krykken?


Videre, der er ikke tid til at stå stille.


Fremme! Ind i elevatoren, tryk på 6.


Hvorfor åbner glasdøren ikke?!


LUK MIG UUUUD.


Nå, nu kom den.


Der er min psykolog, hej hej!


Ja, ikke?! Jeg synes også, at jeg går godt i dag!


Medmindre der kommer et vindpust, fuck vinden.


Hvad skal jeg tale om i dag?


Hvis jeg har det for godt, stopper hun så mit forløb på et tidspunkt?


Min sidste planlagte kemo er på mandag, dét skal vi tale om.


Hov, nu bliver jeg ked af det.


Hvad nu, hvis jeg ikke kan klare mig uden kemo?


Tænk, hvis tumoren vokser. Jeg vil ikke have det dårligt igen.


Okay, det var rart at få ud.


Elsker hendes optimisme.


Lad os tale om noget godt nu, der er så meget.


Folk siger, jeg virker glad, det er nice.


Jeg ELSKER hvis andre kan finde trøst i min historie.


Jeg mener det, det er ikke noget, jeg faker.


Hvor snakker jeg altså meget, når jeg først er kommet i gang.


Gad vide, om hun kan følge med?


Hun er så sød.


Det er nogle gange grineren at være i mit hoved.


Sagde jeg lige det højt?


Underligt sagt.


Shit, jeg blev træt lige pludselig.


Hun kigger på sit ur, er vi gået over tid?


Ud i den dumme blæst.


Der er bussen, fedt.


Wow, der er mange BREAKINGS på min mobil.


De mundhugges godt nok, de politikere.


Det er som et afsnit af Paradise, hæhæ.


Hold da op, det regner.


Nu slår folk paraplyer op.


Jeg kan ikke både bruge krykke og paraply.


Hvad så om jeg bliver lidt våd.


Der lugter altid så vildt af parfume ude foran Matas.


Går lige forsigtigt om hjørnet …


VINDPUST!


Gå du bare ind i elevatoren først.


Er det manden med kufferten, der har en tændt højttaler?


Er det en dansk eller svensk sang?


Nu slukkede han.


6 min til næste metro?!


Nå ja, det er trods alt bedre end busserne på landet i Jylland.


Vente, vente.


Haps, plads til mig.


Sæt du dig bare ved siden af.


Åhh, kan jeg overhovedet komme ud nu? Jeg skulle ikke have sat mig ned.


Lergravsparken er næste station. Jeg skal op NU!


Så, nu siger jeg noget til hende.


Hun smiler, hun er sød.


Hun skal holde fast for ikke at falde. Kender.


Hvis jeg holder fast i stangen over hendes hoved, behøver ingen af os give slip.


Endelig ude.


Det er godt nok et stort billede af Mette Frederiksen på metrodørene.


Mon hun selv er tilfreds med at se sit ansigt så tæt på?


Rulletrapper, rulletrapper, hey! En mand, der fikser elevatoren!


Hvad GØR folk med kørestole og rollatorer egentlig, når de ikke kan tage elevatoren?


Kan jeg mon nå over, inden det skifter til rødt?


Ja, det kunne jeg godt have nået.


Venter bare.


Næsten hjemme …


VINDPUST!


Hov, hoveddøren er åben. Tror håndtaget skal smøres, det sidder fast.


Hvem smører det egentlig, vi har da ikke en vicevært?


Ballerne er ømme efter træningen i går, fedt.


Hvorfor passer nøglen ikke?!


Nåh, det gør den også.

Der lugter vildt af appelsinsæbe, han må have været i bad.


Heeeeej skat.


Det er så hyggeligt, når han arbejder hjemme.


Jeg ville ELSKE en ostemad, tak! Ja, to ku’ også være lækkert.


Mere kaffe også? Senere, så.


Jeg venter bare, til at du er klar.


Hvor er laksen? I køleskabet?


Den er allerede tøet op? Vildt.


Det må være koldt kun at have shorts på.


Nu tager han sin grønne sweatshirt på, den klæder ham altså.


Dejligt, at jeg ikke har flere planer i dag.


Nu skal jeg sidde i sengen, skrive lidt.



 
 
bottom of page